- nové tlačítko "Vykázat" pro vykázání jednoho z výkonů 01306, 99947, 99949 (uvedené výkony musí být nastaveny jako smluvní a musí být platné)
- umožnění používat šablony poukazů (viz dvě tlačítka "Šabl" v horní části volby)
Uvedení důvodu pro přístup do dokumentace pacienta lze aktivovat v Konfigurace/Aplikace/Zabezpečení – Historie přístupů zatržením příslušné volby a nastavením výčtu důvodů. Zadané důvody pak lze zobrazit v přehledu „Historie přístupů“, který naleznete v menu Nástroje/Přehledy – Historie přístupů.
- možnost přesunout nový záznam nahoru, dolů a doleva;
- možnost přesunout postranní nástroje nad/pod hlavičku nového záznamu;
- historie dekursů na panelu s provázáním (pozice v historii se mění s pozicí v seznamu a naopak);
- sbalení historie dekursu (nahoru/dolů - dle pozice nového záznamu);
- možnost omezení počtu záznamů v historii.
V Pojišťovna/Smlouvy - Segmenty nákladů lze mimo již existujících výkonů definovat tyto seznamy v rámci specifických nastavení:
- diagnózy, na základě kterých pojištěnec není považován za unikátního, pokud dg. vykázána jako základní v daném roce;
- diagnózy, na základě kterých pojištěnec je považován za mimořádně nákladného, pokud dg. vykázána v daném roce při splnění dalších podmínek.
Výchozí režim skladové evidence ZUM/ZULP je na balení. Sklad eviduje celá balení, na pojišťovny se účtují rovněž celá balení. Pokud jsou evidovány jednotlivé kusy v rámci balení, např. u injekcí kdy balení obsahuje 10ks, pak je nutno nastavit v Konfigurace/Sklad/Sortiment atributy takto: vBalení = 10; Výchozí vyskladnění = 1; naPoj = 0,1. Nebo jiný příklad vBalení = 4; Výchozí vyskladnění = 1; naPoj = 0,25. Atribut naPoj znamená poměr 1/vBalení. Je velmi žádoucí uvést u skladového sortimentu měrnou jednotku, např. bal, ks, inj apod. Pokud se pracuje se skladovou cenou, pak je tato za 1ks a pro vykázání na poj je přepočtena poměrem "naPoj".
Zobrazení varování na blížící se exspiraci hesla SÚKL účtu nebo chyby ohledně na vyexspirování hesla během vytváření eReceptu.
Pro konfiguraci pracoviště Odběrový stan Covid-19 je tento postup:
Naplnění balíčku v infopanelu je čistě informativní věc. Pokud si lékař přeje, aby se balíček zobrazoval jako naplněný bez vykázání signálních 63411/63413, pak stačí v Konfigurace/Výkony/Těhotenské balíčky nastavit minimální počet vykázání na 0 pro jednotlivé pojišťovny.
Formulář Gravidita lze zobrazit a upravit (zahájit/ukončit) z formuláře těhotenského balíčku. Dále se nabídne zahájení gravidity při kliku na tlačítko balíček nebo ukončení gravidity při vykázání výkonu, který nesouvisí s graviditou (např. 63022 po ukončení těhotenství v jiném zařízení, o kterém program neví).
Ve zdravotní kartě pacienta v sekci "Identifikace", v záložce "Detaily" je nový údaj "Typ". Jestliže je pacient vojákem AČR, tak do údaje "Typ" lékař nastaví hodnotu "Voják".
Potom když se v eReceptu vybere léčivý připravek s např. se základní úhradou, tak program odešle do CÚeR základní úhradu na zaměstnavatele.
Pacient musí být pojištěn u VoZP (kód 201).
• Odbornosti 001/002 vykazují 01543 bez ohledu na věk;
• Odbornosti 603/604 vykazují ke klinickému výkonu výkon 09555/09615, pokud je výkon ve smluvních u dané pojišťovny a pacient má odpovídající věk, jinak 01543;
• Odbornosti specialistů vykazují ke klinickému výkonu výkon 09555/09615, pokud je výkon ve smluvních u dané pojišťovny a pacient má odpovídající věk, jinak 09543.
Modul SmartKOM (Subjekty/SmartKOM Ctrl+Shift+M):
1) Lékař nad vybraným pacientem založí záznam schůzky, čímž se založí virtuální místnost;
2) V dalším kroku se Pacientovi odešle email s informacemi pro připojení tlačítkem Odeslat – odkaz do virtuální místnosti a volitelně doplňující text lékaře, např. navržený čas schůzky;
3) Lékař v navržený čas přímo ze SmartMEDIXu vstoupí do připravené virtuální místnosti z přehledu připravených místností tlačítkem Zahájit;
4) Pacient ve vybraný čas na svém zařízení klikne na odkaz z emailu pro vstup do místnosti, pro kontrolu zadá svůj email a vzdálená schůzka započne. Na straně pacienta existují dvě možnosti indikované dvěma odkazy v e-mailu, jak spojení realizovat:
a. První odkaz realizuje spojení prostřednictvím internetového prohlížeče pacienta. Zde existuje určité omezení, SmartKOM funguje s prohlížeči Chrome, Firefox, Edge (nový Chromium) a Safari;
b. Druhý odkaz nabídne stažení programu SmartKOM, který po instalaci realizuje schůzku nezávisle na instalovaném prohlížeči v prostředí Windows.
Úpravy volby Recepty:
- nové tlačítko "LZ" (lékový záznam) pro načtení lékového záznamu pacienta z CÚeR. Podaří se načíst pouze lékové záznamy pacientů, kteří dali souhlas k nahlížení lékařům. V pravém bočním panelu "Nastavení", v dolní části jsou parametry pro lékový záznam. Lze nastavit počet měsíců pro načtení lékového záznamu, počet znaků ATC pro zjišťování duplicit a vypnout nebo zapnout automatickou kontrolu duplicit na lékovém záznamu před vystavením nového eReceptu.
- před vystavením eReceptu se automaticky spustí pro předepsané léky ověření duplicit na lékovém záznamu pacienta. Když se najde alespoň jedna duplicita, tak program upozorní na tuto skutečnost dialogem, jestli si lékař přeje pokračovat v odesílání eReceptu. Automatické ověřování lze vypnout, nebo opětovně zapnout v pravém bočním panelu "Nastavení", v dolní části jsou parametry pro lékový záznam.
- v menu "Akce..." je nová volba "Ověření duplicity na lékovém záznamu". Volba aktuální položce léku v tabulce ověří existenci duplicit na lékovém záznamu pacienta.
- nové příchozí notifikace z ČSSZ indikující změnu aktuálního lékaře na dané neschopence (dovíme se, že nám jiný lékař převzal pacienta do své péče)
- ČSSZ poskytla nové služby pro načtení neukončených DPN. Mělo by lépe fungovat převzetí DPN do své péče u policistů, vojáků apod.
Možnost zadat datum vydání testu na OK. Tak aby bylo možno sledovat, zda jej pacient obdržel.
V pojišťovna/výkony/Limity skupin léčiv a PZT lze nadefinovat skupiny kódů, které jsou následně sledovány (poukaz ORT) nebo lze tyto zobrazit v Pojišťovna/Přehledy/Limity HVLP/PZT.
Atribut hodnota u výkonu znamená: * hodnota = 0: signální výkon s nulovou hodnotou; * 0 < hodnota <= 2: hodnota bodu specificky pro daný výkon (nepoužije se hodnota bodu z účetní jednotky); * 2 < hodnota: přímá částka do dávky (např. zákroky).
Např. Použije se 1 jednotka z 5 => do dokladu 0,2 Použije se 6 jednotek z 200 => do dokladu 0,03 atp.
Vznikl nový přehled skladové objednávky a možnost naskladnit či přeskladnit položky z objednávky (z panelu Objednávky).
GTIN kód obsahuje:
- Kód přípravku;
- Sériové číslo;
- Číslo šarže;
- Datum použitelnosti.
Při skladových operacích s 2D čtečkou tak odpadá nutnost zadat/vybrat šarži, expiraci a sériové číslo.